Hoe kunnen we je helpen?

Zoekresultaten

Of klik op onderstaande vragen voor het bekijken van de antwoorden. Vind je niet de informatie die je zoekt, neem gerust contact met ons op via 0800/380312 of via onze live chat!

Algemene vragen

Met ons complete adressenbestand, bestaande uit meer dan 1,4 miljoen bedrijven en organisaties, heeft u snel en eenvoudig toegang tot uw zakelijke doelgroep. Naast zeer scherpe tarieven kunt u bij ons ook rekenen op optimale service en ondersteuning. Wij denken met u mee en adviseren graag over onder andere marketing, sales en juridische zaken. Ook bieden we diversie aanverwante maatwerkdiensten aan om uw datagedreven bedrijfsprocessen te optimaliseren. Bij ons bent u verzekerd van een betrouwbare dataleverancier.; wij zijn lid van de Belgian Association of Marketing (BAM) en handelen binnen het kader van de wet en gedragscodes bij dataverwerking en –gebruik.

Het bestand bevat naast de adresgegevens onder meer telefoonnummers (vast en mobiel), contactpersoon, e-mailadressen en websites. Alle gegevens die beschikbaar zijn, worden aangeboden. Kijk hier voor een overzicht van de geleverde bedrijfsinformatie  of de  toelichting bij het exportbestand. U kunt ook gelijk uw selectie maken.

Jazeker, wij kunnen gericht op zoek naar hele specifieke informatie over uw doelgroep. Denk hierbij aan data analyses, bestandsverrijking, data synchronisatie en meer. Lees hier over onze maatwerk diensten.

Onze bestanden worden elke maand kosteloos geüpdatet. Hierdoor heeft u altijd beschikking over actuele gegevens. Alle adreswijzigingen en andere wijzigingen worden maandelijks automatisch doorgevoerd. 

Na uw bestelling ontvangt u direct een bevestigingsmail met een activatielink naar uw persoonlijke bedrijfsomgeving. Hierin kunt u een eigen wachtwoord aanmaken, waarna u direct aan de slag kunt met uw adressenselecties.

Selectie maken

In onze selectietool kunt u snel en eenvoudig filteren op zeer veel selectiefilters. Kijk hier voor een overzicht van alle filters. Op onze Tips & Tricks pagina vindt u uitgebreide tips over het maken van een selectie. Wilt u weten hoeveel bedrijven er binnen uw doelgroep te vinden zijn? Neem een kijkje in onze selectietool en maak een proefselectie.

Dat kan heel eenvoudig. Na het maken van uw adressenselectie met behulp van de knop ‘Maak mijn selectie’ kunt u in plaats van verder te gaan - met de knop ‘Selectie exporteren’ - ook kiezen voor ‘stap terug’. U behoudt dan de eerder gemaakte selectie en kunt nog uw filters aanpassen. Wilt u de selectie opnieuw maken en de gekozen filters vergeten? Gebruik dan de knop ‘Wis mijn selectie’.

Ja, dit is mogelijk. U kunt bij het maken van uw selectie kiezen voor 'exporteren en opslaan'. U kunt hiermee uw combinatie van selectiefilters opslaan door hier een zelfgekozen naam aan te geven. In uw accountomgeving kunt u in het menu links op de pagina uw zoekopdrachten terug vinden bij ‘Opgeslagen zoekopdrachten’.

Wanneer u een specifiek bedrijf niet kunt vinden, is het mogelijk dat dit bedrijf onder een andere bedrijfsnaam staat ingeschreven in het Handelsregister.

Het selecteren van de juiste branche(s) kan op verschillende manieren: door het invullen van een trefwoord in het invulveld, door het invullen van de branchecode, door het zoeken in de pulldown met het overzicht van branches. Branche niet gevonden? Contacteer ons of kijk eens bij onze Tips & Tricks pagina.

Rechtsvorm kan een interessant filter zijn wanneer er sprake is van een verschil in wetgeving ten aanzien van klantbenadering. Goed om te weten dat rechtsvormen die als natuurlijke persoon worden beschouwd: zelfstandige en commanditaire vennootschap. In tegenstelling tot Nederland is de vof in België geen natuurlijke persoon, maar een rechtspersoon.

Het is goed om te realiseren dat de geleverde contactpersonen altijd de langst genoteerde personen binnen een organisatie zijn. Dit betekent dat deze persoon niet altijd meer actief hoeft te zijn binnen de organisatie. Alle gegevens van contactpersonen in onze database zijn uitsluitend opgenomen met een zakelijk oogmerk. Het betreft de persoonsgegevens van de wettelijk vertegenwoordiger(s) van een organisatie. Deze gegevens zijn dus beperkt tot de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor het leveren van onze diensten en zijn daarom altijd gelinkt zijn aan de functie van de persoon binnen een organisatie.

Organisaties met branchecode 6420 zijn Financiële holdings. Dit zijn vaak minder goed bereikbaar zijn en minder relevant zijn voor marketing- en salesacties. In het algemeen zijn er één of meerdere werkmaatschappijen onder een holding, die vaak relevanter zijn voor commerciële doeleinden. U kunt deze organisaties in 'één keer uitsluiten bij de Extra filters.

Het betreft een indicator op basis van diverse kenmerken waardoor het aannemelijk is dat een organisatie al dan niet gevestigd is in een zgn. bedrijvenverzamelgebouw. Het betreft organisaties met een adres waarop minimaal 4 organisaties zijn ingeschreven (financiële holdings zijn hierbij uitgesloten).

Opzeggen

De licenties hebben een minimale looptijd van een jaar. Daarna wordt uw licentie maandelijkse verlengd en is ook maandelijks opzegbaar. Opzegging van uw licentie kan schriftelijk (per post of e-mail) en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Wij sturen u een bevestiging van uw opzegging per e-mail.

Dat kan uiteraard elk moment voor u worden geregeld. Contacteert u dan onze collega’s voor een snelle toegang tot onze marketing database onder aantrekkelijke condities.

Bestellen

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid benodigde bedrijfsadressen én welke gegevens u nodig heeft in uw adresbestanden. Bekijk het licentie-overzicht voor uitgebreide informatie over alle licenties, of bekijk hier onze rekentool.

U kunt ervoor kiezen om 1 of meerdere adressenbestanden na het samenstellen direct af te rekenen. Voor een losse selectie kunt al voor €0,07 per record aan de slag. Hierbij worden additioneel € 5,- bestandskosten berekend. Kiest u liever voor een structurele én meer kostenefficiënte oplossing? Vanaf €39,- per maand neemt u een licentie en beschikt u dus altijd over een ruim tegoed aan leads. Bekijk hier onze licenties. Na het eerste jaar wordt uw licentie maandelijks verlengd en is ook maandelijks opzegbaar. Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Jazeker, u kunt ervoor kiezen om in de selectietool uw gemaakte adressenselectie direct af te rekenen. In dit geval neemt u dus geen licentie voor het maken van prospectbestanden op regelmatige basis. Uiteraard kunt u hier altijd achteraf nog kiezen.

Ja, wij hebben een database met alle bijna 3,4 miljoen Nederlandse bedrijven en organisaties beschikbaar. Tegen een vergelijkbaar aantrekkelijk prijs/kwaliteitsniveau kunt u aan de slag met onze database voor het vinden van uw zakelijke doelgroepen in Nederland. Dat kan al vanaf € 49 per maand bij 2.500 leads. We bieden hierbij een groot aantal extra filters. Bijvoorbeeld: pandfilters, extra regionale filters, webshops, franchiseorganisaties en meer. Wil u meer weten of direct een selectie maken? Bekijk onze Nederlandse website!

Zowel bij een licentie als bij het afnemen van een los adresbestand ontvangt u direct na het plaatsen van je bestelling twee mailberichten. Dat is een bevestigingsmail én een mail met daarin een activatielink voor toegang tot de portal. Heeft u deze berichten niet ontvangen? Dan zijn deze misschien in uw spambox beland. Het is van belang om deze activatielink nog dezelfde dag te gebruiken; hiermee kunt u uw persoonlijke account aanmaken. Gebruik maken van onze marketing database kan dus binnen enkele minuten!

Inloggen

Na uw aanmelding ontvangt u per e-mail een activatielink. Hiermee kunt u inloggen in uw eigen account, waarna u zelf een wachtwoord kunt aanmaken. Uw inloggegevens bestaan uit uw e-mailadres en dit wachtwoord. Heeft u dit mailberichten niet gezien? Het is mogelijk dat u de berichten hebt ontvangen in uw spambox. Hulp nodig voor het aanmaken van uw account? Onze collega’s helpen u graag op weg.

Wanneer u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u deze herstellen via ‘Wachtwoord vergeten’. Een tijdelijk wachtwoord wordt dan naar uw e-mailadres gestuurd. Wanneer u bent ingelogd met dit wachtwoord, kunt u binnen uw account weer een eigen wachtwoord aanmaken. Wilt u uw e-mailadres laten wijzigen? Contacteer ons dan.

Technisch

U kunt uw selecties eenvoudig ophalen in Excel. Hiervoor klikt u op het betreffende bestand in uw account-omgeving en kiest u uw downloadformaat. Vervolgens opent uw bestand in .csv-formaat in Excel.

U kunt uw selectiebestanden eenvoudig exporteren door te klikken op 'Selecties' binnen uw account. U hebt hierbij de keuze uit verschillende selectieformaten. Uw bestand opent vervolgens in Excel in .csv-formaat. Voor gebruik kunt u uw bestand nu opslaan in Excel. 

Op dit moment zijn wij bezig met een vernieuwde handleiding in verband met onze vernieuwde website en selectietool. Wit u de nieuwe handleiding ontvangen? Laat het ons weten en stuur een e-mail naar [email protected]

Er zijn verschillende downloadformaten beschikbaar. Dat komt doordat wij geregeld onze database uitbreiden met meer gegevens per record. Wilt u gebruik maken van de meest uitgebreide gegevens in onze database, kies dan altijd voor het meest recente formaat. 

Na het downloaden van uw selectie kunt u in uw accountomgeving uw exportbestand ophalen. In dit Excelbestand vind u alle beschikbare informatie van de geselecteerde bedrijven en/of organisaties. Een toelichting op het exportbestand vindt u hier.

Privacy

Per 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywetgeving van kracht, de GDPR (General Data Protection Regulation). Deze wet geeft de betrokkene meer rechten bij het gebruik van zijn of haar persoonsgegevens. Het verplicht alle bedrijven die gebruik maken van persoonsgegevens om ervoor te zorgen dat alle processen van dataverwerking hierbij goed zijn gedocumenteerd én voldoen aan een aantal nieuwe regels. Ad Hoc Data stelt alles in het werk om te voldoen aan de GDPR. Meer weten? Lees dan eens ons Privacy Statement.

Ad Hoc Data verkrijgt haar databestanden uitsluitend via erkende leveranciers die gebruik maken van officiële bronnen. Met deze leveranciers hebben wij afspraken gemaakt over een wederzijdse, strikte naleving van de internationale regels voor gebruik en verkoop van data. Ad Hoc Data laat hierbij een aantal technische bewerkingen uitvoeren door erkende IT-bedrijven die gedetailleerd zijn vastgelegd in juridisch goedgekeurde verwerkersovereenkomsten. Wilt u uw persoonsgegevens uit onze database laten verwijderen? In dat geval verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen u voor een verdere afhandeling vragen om een legitimatie en uittreksel van de KBO en u vervolgens informeren over de vervolgprocedure. Bekijk ook ons Privacy Statement.

Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mails, houd dan rekening met het Spamverbod. Het versturen van e-mails met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger: een bestaande klant van u is (die zich niet heeft afgemeld) óf geen klant is, maar hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven (zgn. ‘opt-in’). Zonder een opt-in mag u dus niet geen e-mails sturen naar prospecten. Dat wil zeggen, voor zover er gebruik wordt gemaakt van een persoonlijk e-mailadres. Doet u dit wel, dan kan dit leiden tot klachten met als gevolg een mogelijke boete.

In de wet is bepaald dat consumenten en bedrijven niet telefonisch benaderd mogen worden wanneer ze zijn ingeschreven in de Bel-me-niet-meer Lijst. Bedrijven die aan telefonische acquisitie doen, zijn verplicht om belbestanden met de Bel-me-niet-meer Lijst te vergelijken. U kunt in onze selectietool eenvoudig alle bedrijven uitsluiten die mogelijk zijn ingeschreven in de BMNM-lijst door gebruik te maken van de knop 'Nee'.

De producent van een databank heeft het recht om: het gebruik van de databank of het kopiëren van de inhoud van de databank te verbieden. Zonder toestemming van de producent van de databank is het dus niet toegestaan om een substantieel deel van de inhoud van een website op te vragen met de bedoeling die inhoud op een eigen website te plaatsen.

Zonder een dergelijke toestemming is het eveneens verboden kopieën van de databank te verspreiden, door ze te verhuren of via internet beschikbaar te stellen. Kijkt u hier voor meer informatie over de databankenwet .
Loading...