Veelgestelde vragen

De meest voorkomende vragen over onze adressenbestanden en diensten treft u hier. Vindt u niet de informatie die u zoekt? Contacteert u dan de Ad Hoc Data Klantenservice : belt u 0800 / 38031 of mail ons: info@adhocdata.be.

1. Algemeen

Waarom bedrijfsadressen kopen bij Ad Hoc Data?
Ad Hoc Data is al sinds 2005 uw betrouwbare partner bij leadgeneratie tegen de scherpste prijs. U betaalt een uniek lage prijs voor een zeer compleet bestand met circa 1,3 miljoen bedrijven en organisaties. Hiermee heeft u snel en eenvoudig toegang tot uw doelgroep. Naast onze zeer scherpe tarieven kunt u bij ons ook rekenen op een optimale service en ondersteuning. Graag denken wij met u mee en adviseren u graag over marketing, sales, juridische en aanverwante zaken. Bovendien kunnen wij u diverse aanverwante diensten aanbieden voor het optimaliseren van uw marketing- en salesacties.
Waar kan ik de adressenbestanden voor gebruiken?
In onze tool selecteert u in een handomdraai uw prospectbestand met alle relevante bedrijfsgegevens. Een uitermate geschikt vertrekpunt voor gerichte leadgeneratie: e-mailmarketing, direct marketing en telefonische acquisitie. Maar ook voor uw eigen marktonderzoek of het verrijken van uw huidige klantenbestand.
Welke gegevens ontvang ik in mijn selectie bestanden?
Het bestand bevat per bedrijf naast het vestigingsadres tevens - indien beschikbaar - postbusgegevens, (mobiel) telefoonnummer, faxnummer, contactpersoon, e-mailadres en website. Alle beschikbare gegevens worden aangeboden, mits deze beschikbaar zijn. Het merendeel van de adressen bevat een telefoonnummer en de website en in circa 700.000 gevallen is er een contactpersoon beschikbaar. Daarbij is er bij circa een kwart van de adressen een e-mailadres bekend. Bekijk hier de infographic voor de belangrijkste kenmerken van het meest actuele adressenbestand
Zijn er contactpersonen in de bestanden opgenomen?
Jazeker, onze bestand bevat ruim 700.000 contactpersonen. U kunt hierbij selecteren op directeur, zaakvoerder en verantwoordelijke verkoop. Deze gegevens worden ook viermaal per jaar met de updates gewijzigd. Het is hierbij goed om te bedenken dat met name binnen de kleinere ondernemingen de directeur verantwoordelijk is voor vele verschillende disciplines binnen een organisatie. Bij grote ondernemingen is het lastiger te bepalen welke functionaris de juiste contactpersoon is en zal dit doorgaans niet de directeur zelf zijn. Wilt u uw bestanden verrijken met andere functionarissen, contacteert u ons dan voor een maatwerkverrijking.
Zijn er ook ondernemingsnummers beschikbaar?
Ja, deze zijn standaard opgenomen in geval van een Professional, Enterprise of Corporate licentie. Hiermee heeft u een unieke code in handen om bestanden eenvoudig te ontdubbelen en te synchroniseren.
Kan Ad Hoc Data mij helpen bij het optimaliseren en analyseren van adressenbestanden?
Jazeker, wij kunnen voor u gericht op zoek naar heel specifieke informatie over uw doelgroep. Denk hierbij aan data analyses, bestandsverrijking, data synchronisatie en meer. Lees hier over onze maatwerk diensten.
Hoe actueel zijn de gegevens?
Onze bestanden worden viermaal per jaar kosteloos geupdate. Hierdoor heeft u a altijd de beschikking over actuele gegevens. Alle adreswijzigingen, nieuwe contactpersonen en andere wijzigingen worden elk kwartaal automatisch doorgevoerd. Bekijk hier de infographic met de belangrijkste kenmerken van het meest actuele adressenbestand.
Desondanks kan er uiteraard altijd sprake zijn van een bepaald foutpercentage in onze gegevens. Dit heeft onder meer te maken met het feit dat bedrijven niet altijd (op tijd) relevante wijzigingen doorgeven aan de Kruispuntbank van Ondernemingen (de oorspronkelijke bron). Wij garanderen een marktconform foutpercentage. Bij gebruik van het bestand voor e-mailings is het daarbij nog van belang te realiseren dat er sprake lijkt te zijn van een hoger foutpercentage. Dit kan te maken hebben met het verzending van bulkmailings, waardoor uw provider de verzending blokkeert en u hierdoor dus een groot aantal foutmeldingen ontvangt. Voor meer informatie over de regel- en wetgeving bij e-mailmarketing verwijzen wij graag naar punt 5. Privacy.
Hoe snel kan ik aan de slag na mijn bestelling?
Na uw bestelling ontvangt u direct een bevestigingsmail met een activatielink naar uw persoonlijke bedrijfsomgeving. Hierin kunt u uw wachtwoord aanmaken, waarna u gelijk aan de slag kunt met uw adressenselecties voor gerichte marketing- en salesacties.
Is er een resellerprogramma?
Jazeker, wij bieden onze resellers een aantrekkelijke vergoeding voor elke aangebrachte nieuwe klant. Hieraan is geen minimum verbonden. Voor meer informatie over de voorwaarden contacteert u ons gerust eens. Wij informeren u graag!
Wat de zijn Algemene Voorwaarden van Ad Hoc Data?
Lees hier onze voorwaarden

2. Selecties maken

Op basis van welke selectiecriteria kan ik selecteren?
U kunt snel en eenvoudig filteren op de volgende selectiecriteria: branche, organisatiegrootte, rechtsvorm, oprichtingsdatum, postcode, plaats, provincie, arrondissementscode, organisatienaam, voertaal, importerend c.q. exporterend bedrijf en bijvoorbeeld ook de indicatoren 'recent verhuisd' en 'gevestigd in bedrijvenverzamelgebouw'.
Welke branches kan ik selecteren?
In onze portal kunt u eenvoudig selecteren op álle branches volgens de Nacebel-branchecodering. Het systeem bevat een zeer klantvriendelijke selectietool waardoor u zowel op hoofd- als subbranches en de onderliggende niveaus kunt selecteren. Dat is mogelijk op zowel alfabetische volgorde, op trefwoord (of een deel daarvan) én op Nacebel-codes. Zo heeft u altijd de mogelijkheid om snel de door u gezochte doelgroep te vinden.
Is er een toelichting bij het exportbestand beschikbaar?
Jazeker, u kunt hier de toelichting bij uw exportbestand downloaden.

3. Bestellen

Wat zijn de bestelmogelijkheden?
U kunt kiezen uit 2 mogelijkheden:
  1. Wilt u eenmalig een selectiebestand downloaden? Selecteer dan zelf eenmalig een prospectbestand in onze portal op basis van uw selectiecriteria. U kunt uw eenmalige selectiebestand exporteren voor slechts 0,05€ per adres (met daarbij 5€ bestandskosten voor een bestelling tot 25€). Alle beschikbare gegevens per bedrijf worden geleverd. Klikt u hiervoor op Eenmalige selectie.
  2. Wilt u vaker gebruik maken van onze database, dan is het raadzaam een jaarlicentie te overwegen. U betaalt dan een vaste, lage prijs per jaar. U kunt daarbij kiezen uit 4 verschillende pakketten met daarbij verschillende downloadlimieten. Dat kan al vanaf 30€ per maand. Bekijk hier de mogelijkheden.
Wanneer is een licentie interessant voor mij?
Wilt u vaker dan 1x een selectie maken per jaar en u gebruik meer dan 7.200 adressen, dan is het raadzaam om een jaarlicentie te bestellen. U bespaart daarmee op jaarbasis en u weet vooraf waar u aan toe bent.
Hoe werkt een licentie?
Alle licenties hebben voor het eerste licentiejaar een duur van 1 jaar, u betaalt het jaarbedrag bij aanvang voor uw licentie. Daarna wordt uw licentie maandelijks verlengd en maandelijks per automatische incasso betaald. Vanaf dan is uw licentie ook maandelijks opzegbaar.

4. Inloggen

Hoe kan ik inloggen?
Bij uw aanmelding ontvangt u per e-mail een activatielink. Hiermee kunt u inloggen u in uw eigen account, waarna u zelf een wachtwoord kunt aanmaken. Uw inloggegevens bestaan uit uw e-mailadres en dit wachtwoord.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Hoe kan ik deze opnieuw aanvragen?
In uw account kunt u zelf uw wachtwoord wijzigen. Wilt u het e-mailadres laten wijzigen, contacteert u ons dan.

5. Privacy

Wat houdt het Spamverbod precies in?
Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mailings, houd u dan s.v.p. rekening met de Spamwet. Zo voorkomt u eventuele hoge boetes. Het versturen van digitale boodschappen met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer:
- de ontvanger een bestaande klant is (die zich niet heeft afgemeld).
- de ontvanger u hiervoor nadrukkelijk toestemming heeft gegeven (een zgn. ‘opt-in’; dus gebruik geen opt-out).  
- u mailt naar een algemeen e-mailadres, zoals: info@..., sales@..., servicedesk@....

Onze tips ter voorkoming van mogelijke klachten:
- Stuur uitsluitend e-mailings in de bovengenoemde gevallen.
- Plaats een duidelijke uitschrijfmogelijkheid in uw bericht.
- Neem in geval van prospects vooraf telefonisch contact op voor het verkrijgen van toestemming (opt-in).
- Kies uw doelgroep nauwkeurig en pas uw boodschap hier zoveel mogelijk op aan.
- Verstuur geen e-mailings vanaf een no-reply e-mailadres, maar vermeld duidelijk uw bedrijfsgegevens als afzender. 
 Kijk hier voor meer informatie.
Hoe werkt de Bel-me-niet-meer Lijst?
Bedrijven en consumenten kunnen zich aanmelden voor de Bel-me-niet-meer Lijst wanneer zij geen telefonische commerciële verkoop op prijs stellen. Een ieder die op deze lijst staat mag u dus niet telefonisch benaderen, u bent verplicht om de lijst te raadplegen. Dat geldt zowel voor prospecten als voor uw bestaande klanten. Voor meer informatie kunt u onze whitepaper Bel-me-niet-meer Lijst aanvragen
Wat houdt de nieuwe Europese Privacywetgeving in?
Per 25 mei 2018 wordt de nieuwe Privacywet in Europa van kracht, ook wel de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze is niet alleen van toepassing op de B2C-markt ook omvat ook strenge regels voor de B2B-markt. Meer hierover leest u op de website van de Privacycommissie.
Hoe komt Ad Hoc Data aan de gegevens?
De primaire bron van onze bestanden is de Kruispuntbank van Ondernemingen. Daarnaast maken wij gebruik van diverse andere officiële bronnen.

6. Technisch

Op welke platformen en browsers werkt de portal?
Onze online portal is op alle gangbare platforms en browsers toegankelijk.
In welk formaat ontvang ik de bestanden?
U kunt uw selectiebestand eenvoudig exporteren naar Excel en vervolgens desgewenst uw bewerkingen starten voor marketing- en salesacties.
Hoe kan ik mijn selectiebestand ophalen in Excel?
U kunt u selectiebestand eenvoudig ophalen in Excel door in te loggen in uw account. Daarbinnen vindt u in het gedeelte ‘Mijn selecties’ de door u aangemaakte selectiebestanden.
Is er een handleiding beschikbaar?
Jazeker, u kunt hier de handleiding downloaden.

7. Opzeggen

Hoe kan ik mijn licentie opzeggen?

Ad Hoc Data hanteert bij het eerste licentiejaar uitsluitend een afsluitmogelijkheid voor 1 jaar, met een opzegtermijn van 2 maanden voorafgaand aan het einde van het eerste jaar. Daarna wordt u licentie maandelijkse verlengd en is maandelijks opzegbaar.

U kunt uw opzegging schriftelijk aan ons doorgeven. Stuurt u uw brief naar:
Ad Hoc Data BVBA
Bischoffsheimlaan 36
1000 Brussel
Of per e-mail naar: info@adhocdata.be.

U ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging van uw opzegging.

Heeft u vragen?

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder! 

 0800 / 38031


Beoordeling


Uw doelgroep

Ga naar de selectie tool en selecteer uw doelgroep uit onze database.

Documenten | toolvb.png

 

Selecteer uw doelgroep

Klant ervaringen

“In onze keuze voor strategische groei is Ad Hoc Data een goede partij gebleken. Naast aantrekkelijke tarieven, bieden ze hun diensten en producten laagdrempelig aan en hebben bovendien een klant- en servicegerichte houding.”

Business Palace, Werner van Ekkendonk


0000